ma simt bine!

Asult aceasta muzica, Kalyi Jag, muzica tiganeasca, cu cani si linguri si toate cele. De ce mi se pare ca toate s-au dus? E atat de frumoasa, e atat de vesela!
Aceasta muzica vine cu imagini. Vad ceata de tigani cantand, dansand, facand galagie, razand, injurand. Vad focul. Vad hainele lor colorate. Vad fetele dansand. Vad femeile batrane fumand ( stiti ca numai ele au voie sa fumeze “ in public “? Cel putin asa era pe vremuri, asa am citit. ). Ok, intr-un colt mai vad si o incaierare, dar trec peste aceasta imagine, oricum, se vor impaca si in minutul urmator vor bea cot la cot.
Omul alb si civilizatia lui!!!!! Ce bine ca ne-am amestecat si in treburile lor! Cate lucruri marete am reusit sa facem!!!!!
Imi aduc aminte de femeia aceea care imi spunea ca daca intra intr-un magazin, mereu e servita ultima, chiar daca “ alte femei gadjo au intrat dupa mine “. ( “gadjo” inseamna “taran”, adica cel care lucreaza pamantul. Tiganii fiind nomazi, i-au numit asa pe toti ceilalti, cei care stateau intr-un loc si munceau pamantul. )
Imi aduc aminte de o bunica, sa se odihneasca in pace. Doamne, ce draga imi era! Mergeam sa vorbesc cu ea despre nepotul ei. Imi povestea cate un pic. Statea pe un scaunel, parca o vad si acum. Statea pe scaunel, pe un coridor ( un bloc de nefamilisti in care stateau familii intregi, cate 6-11 oameni ), era mereu in fusta lunga si larga si mereu se amesteca in toate cate se intamplau ( normal, era batrana, avea tot dreptul! ). Faina femeie!
De ce am impresia ca toate acestea au disparut? De ce am impresia ca ne-am facut treaba atat de bine, noi, oamenii albi, incat am distrus totul?
( La un moment dat am vrut sa invat rromani. Ziceam ca ei circula peste tot, invatand limba lor voi stii o limba de circulatie internationala. Eu nu prea le am cu limbile straine, cu invatatul in general, ca sa invat ceva trebuie sa fiu nevoita s-o fac sau sa imi placa foarte mult, ceea ce nu se mai poate numi invatat. Nu aveam cum sa ma alatur unei "caravane", deci nu am invatat decat cateva cuvinte. Imi pare rau. Tin minte ca umblam ca nebuna prin librarii sa gasesc un dictionar si vanzatoarele de acolo se uitau la mine si unele ma intrebau daca vreau DEX-ul?! )

Un comentariu:

Anonim spunea...

mai stii cand iti spuneam ca mie nu-mi plac schimbarile, iar tu mi-ai spus ca atata timp cat totul este in tine, atunci nimic nu s-a schimbat sau s-a pierdut? pastreaza-le in tine, bucura-te tu de toate aceastea, "oamenii albi" care nu o fac sunt mai saraci cu inca putin...
eu