as fi vrut sa scriu ceva vesel

Banuiesc ca ati citit si voi cum ca tribul Coquille a adoptat o lege care recunoaste casatoriile gay. Legea a fost adoptata in urma cererii de casatorie a doua tinere lesbiene.
Desi triburile au autonomie, statul Oregon nu recunoaste astfel de casatorii si s-ar putea ca ultimul cuvant sa apartina acestuia. Celor doua tinere oricum nu prea le pasa de acest lucru, ele vroiau doar sa fie acceptate de membrii tribului lor.
Habar nu am cat de “deschisa” poate fi o comunitate de acest gen, un trib indian care numara vreo 250-260 de oameni si traieste int-ro rezervatie in sudul Oregonului, pe o suprafata de 26 km2, dar ca ne-a aratat-o, asta e cert.
Mare mandrie pe capul meu ca m-am nascut intr-o lume civilizata unde oamenii sunt ocupati sa deseneze svastici pe monumentul de la Berlin dedicat homosexualilor deportati sau torturati de nazisti ( la doar doua luni de la inaugurare ), sa de-a cu sute de mii de oua in participantii la paradele gay, sa devina mai intoleranti fata de persoanele gay ( am citit ca in tara noastra numarul tinerilor cu studii superioare care nu tolereaza minoritatile sociale ca romii, homosexualii, persoanele infectate cu HIV / SIDA sau dependentii de droguri a crescut in ultimii ani. In cazul homosexualilor, cresterea este de la 35,5 % la 45 %. Bravo! Ei sunt viitorul tarii! ).
Cred ca merg sa citesc o carte, ca din stiri mi-a ajuns pe ziua de azi.
Numai bine tuturor!

10 comentarii:

Anonim spunea...

din categoria "pe cine nu accept ca vecin", homosexualii sunt cei mai neplacuti in comunitatea larga, urmand apoi ungurii (pista, deh), si apoi rromii (de fapt tigani, ca deja cand is perceptuti ca rromi nu se mai simte discriminarea)

rita spunea...

Super! Pana la urma tot imi da cineva in cap. Lesbiana, unguroaica si imi plac si tiganii/tigancile! Ce perspectiva!
Ei si? Mergem mai departe cu ce avem.

Anonim spunea...

mi se spune ca ungurii tocmai au aprobat legea parteneriatului intre persoane de acelasi sex...

Anonim spunea...

Draga Rita.
Intoleranta este un virus social, mult mai contagios decat HIV.
Daca e dupa mine cred ca de fapt totul tine de manipularea maselor sociale a Bisericii.
Cum sa fim acceptati asa, cand de fapt incomodam preacu_r_vioasele fete bisericesti, cum sa nu primim oua free, daca fenomenul homofobiei predomina dat fiind lipsa de educatie in scoli, biserici sau alte institutii care sunt direct " raspunzatoare " de anarhia psihologica a societatii romanesti!
De fapt se spune ca suntem exact ce suntem, ma bucur insa ca intre acei " suntem " exista si o alta " specie umana"...Eu, tu si inca altele ca " noi "! Poate ca acest curent o sa ajute la " electrocutarea " instinctelor primitive a celor ce nu stiu ce sunt insa stiu sa-si exprime cu o salbaticie frenetica dorinta, forta fizica ( intelectuala nu exista e clar ), slabiciunea de a se lasa condusi de un sistem contaminat de Prostomanie........

Toate cele bune, mult succes in exprimare....si scuze pentru aciditatea prin care mi-am exprimat opinia....Este pentru majoritate!

Lari

rita spunea...

Ungaria si uniunea civila/parteneriatul inregistrat:
Eventual in 2009! Cel putin asa stiu eu.
Proiectul de lege privind parteneriatul inregistrat a fost inaintat parlamentului in noiembrie 2007. Conform acestuia, partenerii vor avea aceleasi drepturi ( aceleasi!!! ) ca si un cuplu casatorit, mai putin pe acela de a adopta un copil si de a lua unul numele celuilalt. Si iar unii sunt mai egali decat altii!!!

Iar pentru Lari:
Stii, eu sunt de o naivitate ce da uneori in infantilism stupid. Am o incredere oarba in tineri si copii. Mereu am impresia ca ei vor face niste lucruri cu adevarat bune, ca ei vor fi ceva mai mult, ceva mai buni, mai destepti, mai habar nu am cum decat noi.
Si cand dau de realitate, cand vad ca tocmai ei sunt cei care ies in strada sa urle si sa dea cu oua, ma ia cu disperarea.
Nu inteleg cum se poate intampla asa ceva.
Nu-mi spune ca mai nou studentii au devenit atat de religiosi incat duminica merg la biserica, mai ales dupa cheful de sambata seara! Si nu-mi spune ca ei nu mai cauta si altceva decat le da scoala si profesorii, nu mai au curiozitatea de a vedea ce se ascunde in spatele a tot ce aud!
Stiu ca ai dreptate, atata doar ca nu pricep cum se pot intampla astfel de lucruri.
Merci pentru comentariu, sper sa mai am ocazia sa te citesc.
Numai bine.

ileanne spunea...

revin cu o rugaminte: pot sa te trec in blogroll? :)

rita spunea...

desigur, multumesc.
merg sa te citesc si poate revin cu aceeasi rugaminte.
numai bine.

Anonim spunea...

Adevarul este ca ai dreptate.
Nu ma mira faptul ca la " manifestatiile LGBT " gasim copii aruncati in fata, dat fiind faptul ca cei care trebuie sa aiba atitudine si sa isi etaleze toleranta, sau macar sa incerve a face asta....stau ascunsi dupa cortinele lasitatii, tragand sforile " ipocriziei "!
Si eu sunt inca un copil, mai cred in atitudine, mai cred in povestea ca suntem o comunitate marginalizata insa putem sa ne unim fortele si sa dam nastere unui nucleu care sa miste din loc matritele societatii, dupa care multi sunt sfatuiti sa-si educe copii, nepotii.
Dar pentru a ajunge aici sa recunoastem trebuie sa invatam sa ne respectam, sa ne cunoastem, sa fim alaturi de cei ca noi nu doar pentru a-i mobiliza la anumite " Diversitati " ci pentru ai-i face sa inteleaga ca uneori 3 oameni pot sa miste din loc o stanca pe care se chinuie sa o mute alti 10....
Inca mai visez ca nu orientarea este problema capitala, inca mai sper ca exista si oameni care pot sa faca din gesturi mici, evenimente marete...

O zi frumoasa sa aveti si ..... ne mai intalnim !

Lari :)

rita spunea...

la sfarsitul lunii august a murit Del Martin, o activista pentru drepturile LGBT. Ea si partenera ei, Phyllis Lyon, au luptat zeci de ani pentru drepturile persoanelor LGBT. Impreuna au fondat prima organizatie pentru lesbienele din America. Au fost primul cuplu care s-a castorit oficial in San Francisco, in iunie sau iulie, 2008, dupa 55 de ani de convietuire si lupte. E trist si totusi, chiar daca acesta e pretul, nu cred ca a regretat vreodata vreo clipa.
Cred ca putem face ceva, macar pentru cele care vor veni dupa noi. Eu cred ca avem aceasta datorie. Eu cred ca ele vor face mult mai mult, dar pentru asta e nevoie de un inceput.

rita spunea...

Pentru ileanne, revin cu aceeasi intrebare: pot sa te trec in blogroll?
Mult succes in continuare! Cred ca ar fi si altele/altii care te-ar citi cu placere.