Incep

cu inceputul, adica multumesc pentru comentarii. Dupa cum ati observat, nu prea am obiceiul sa raspund, dar le citesc cu drag si interes, chiar si pe cele care ma trimit la psiholog ( in fond, intentia e buna, nu-i asa?! ). Merci Mihaela, Vanda, Anca, Uka, Drooopy, Florin, Ionela si toti care au ramas anonimi.

Rasfoiesc cartea Alexandrei si observ ca reapar anumite lucruri care m-au preocupat si ma preocupa si pe mine, adica revin cu o oarecare periodicitate. Vorbesc de coming out, de Gay Fest, mandria gay si altele.
Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand ma gandesc la Gay Fest ma ia mania si joc culori de imbrac curcubeul fara sa vreau. Parerea mea: inca nu suntem la faza la care putem organiza astfel de marsuri si daca mass-media va arata ceea ce a aratat pana acum din toate cele organizate, nu vom ajunge niciodata. Nu am nimic cu persoanele transgen, dar nici nu-i aplaud pentru ca au “curajul” sa iasa in fata. Consider ca prin felul lor de a fi, sunt familiarizati/te cu spectacolul, cu a juca un rol in fata unor spectatori ( asta pentru cei/cele care mi-ar replica ca noi nu am avea “curajul” lor ).
Mandria gay? Habar nu am. Habar nu am daca exista o mandrie gay, daca eu am simtit vreodata aceasta mandrie. Cu riscul de a parea “ieftina”, patetica, telenovelica, va spun in schimb ce simt atunci cand cred ca simt aceasta mandrie. Ma uit la femeia pe care o iubesc si o vad frumoasa si ma bucur ca o iubesc pe ea si nu pe altcineva si sunt mandra de ea si sunt mandra ca ea ma iubeste pe mine. Nu stiu daca exista o mandrie gay sau exista doar mandria pe care o simte fiecare om care iubeste pe cineva. De multe ori am simtit ca sunt mandra de nationalitatea mea. Sunt mandra pentru ca am citit cate ceva, am cunoscut ceva in plus, dar in cazul orientarii sexuale nu pot spune acelasi lucru. Nu stiu nimic despre ceilalti/celelalte. Stiu de un Milk, stiu de Stonewall, stiu cate ceva despre cate cineva din Zurich si Islanda. Acum stiu ca steagul gay avea initial 8 culori si stiu de ce au ramas doar 6. Am vazut cateva filme, dar tot mai caut, mai degraba as vrea sa aflu cat mai multe si cat mai usor posibil. Am tot vrut sa fac un site cu astfel de informatii, ca sa stim si noi despre altii care au fost in fata noastra si poate, daca reusim sa invatam ceva de la ei, sa facem pana la urma si noi ceva, dar nu am mai facut nimic. Fara sa cumosc, de ce as putea fi mandra? Cam asa stau eu cu mandria gay.
Coming out! - trebuie sa stiti ca sunt foarte putini oameni care stiu despre mine ca sunt gay. Parintii habar nu au si nici la servici nu prea stie lumea. Stie doar sora-mea si cativa prieteni apropiati. Uneori imi vine sa-i urlu lumii despre mine, uneori imi vine “sa torn apa curata in pahar” si sa incep de oriunde, cu oricat de putini oameni mi-ar ramane aproape. Cineva intr-un comentariu imi zicea sa fiu discreta. Poate e experienta anilor si tare as vrea sa stiu cum le-a trait, cum a reusit sa treaca de aceste momente pentru ca nici eu nu vreau revolutie si scandal, vreau doar sa fiu eu insami si sa am o viata a mea.
Coming out? Imi permit sau nu? Stau intr-o casa care este cumparata de ai mei. Lucrez la o asociatie, organizatie crestino-umanitaro-nustiucum ( nu ma intelegi gresit, respect principiile dupa care lucram, atata doar ca ma ia cu ironia atunci cand vad ca ele nu se aplica decat in cazul oamenilor care “merita” ) si ma ocup de copii, ori nu stiu de ce, dar a fi homosexual in mintea majoritatii inseamna a fi si pedofil sau cel putin un om care cu orice pret vrea sa racoleze adepti. Si de cand cu gay fest-urile noastre, a fi homosexual inseamna a fi si travesti ( merci! ). Intrebarea mea: daca sunt atatea forumuri si mai e si asociatia care ne reprezinta si este pentru noi, se trateaza pe undeva acest subiect? Exista un loc unde poti citi despre altii/altele care au iesit din dulap, despre ce au simtit, cum le-a fost? Despre ce greutati au intampinat si poate si despre experiente pozitive? Exista persoane care au iesit? Voi cum stati?

Cu respect,
Rita.

8 comentarii:

Mihaela ( Catwoman) spunea...

Draga Rita,
In primul rand, merci pentru aprecieri vizavi de comentarii :) In al doilea rand, exista un loc, e un forum, se cheama lesbianpurpleflag si acolo poti afla din experientele altor fete. Nu stiu daca e perfect, cu siguranta e perfectibil, dar exista. Incearca si vezi :)

Mihaela ( Catwoman) spunea...

Ah, si nu te trimiteam la psiholog :) Ziceam doar ca pentru unele persoane este o solutie, fiecare alege pentru el/ea, nu?

altemps spunea...

Sunt intru totul de acord cu tine, in primul rand referitor la madria pe care o simti pentru ce esti si pentru ce simti si pentru cine ai in jurul tau. Sa iti declari public preferintele sexuale, sexul persoanei pe care o iubesti este un show, este un spectacol, care din pacate nu atrage decat reactii negative din partea societatii de la care asteptam toleranta, acceptare. Nu prin parada publica arati ce esti.

Despre coming-out.. pai ce sa zic, majoritatea celor din jur stiu, parintii si prietenii apropiati stiu, mai putin rudele (gen matusi, bunici). La inceput am spus in stanga si in dreapta, insa dupa un timp am simtit ca este ceva intim al meu, ceva ce nu vreau sa mai spun celor din jur. Pentru ca devenea ceva comun. Prefer sa imi arunc priviri peste masa cu iubita, sau sa ne atingem degetele pe ascuns, decat sa o pup in strada, sau sa ne tinem de mana. Este ceva al nostru, este ceva intim, este ceva stiut de noi si ii sporeste farmecul.

Si sa stii ca pentru o tipa care atunci isi descoperea identitatea, sa gasesc locul "virtual" creat de tine (atat blogul cat si forumul), a fost ceva extraordinar. Eu si acolo mi-am impartasit experienta si a fost o eliberare sa vad ca mai exista persoane ca noi :).

rita spunea...

Multumesc si ma bucur enorm ca prin toate acestea am reusit sa fac ceva, macar un strop pentru noi. Meritul e al vostru, voi dati viata si tineti in viata toate acestea. Multumesc.

Macika spunea...

Cred ca multi au motiive sa te invidieze ... si nu ptr ca ai un job, sau o cas unde poti sta(desi si acestea cinteaza) ci ptr ca iubesti si esti iubit... mi se pare ca e "rostul" nostru pe pamant...e ceea ce "trebuie" sa gasim in aceasta viata...

Apoi mai vreau sa iti spun ca poti sa fii mandra de faptul ca "gandesti" ...ca iti pui intrebari, te framanti ptr divesre lucruri... lucru care uneori poate parea suparator sau poate chinuitor... Este muult mai groaznic sa "vegetezi" si sa devii un "robotel " care trece pe langa toate nepasator...

Legat de gay fest nu prea am ce sa comentez ...sincer nici nu stiu cum s-a desfasurat cel din acest an...am avut "onoarea" de a vedea doar vreo 2-3 travestiti la stiri... ma gandesc ca o fi fost aceasta parada...

Macika spunea...

Ma scuzati pentru greseli ...dar nu am recitit ce am scris decat dupa ce am postat...

Macika spunea...

Astept impresii despre carte... poate o voi citi si eu la un moment dat

rita spunea...

Szia Macika,
Cred ca ai dreptate, multi au motive sa ma invidieze. Cat despre "mandria" mea si ca nu conteaza cat de lung am parul ( m-am tuns iar si crede-ma, pentru mine conteaza cat de lung am parul ), va trebui sa stam la o vorba despre melci si cochilii. Despre carte voi scrie altada.
Numai bine voua.