Paragraful 175

Aveti chef de un documentar?
Avem acum si subtitrare, multumim mult, Cris.
Nu e o poveste romantica, nu e un serial grozav, nu e nici macar un film cu muuuulte scene "tematice", e doar istorie.
E povestea supravietuitorilor Paragrafului 175 din Germania nazista. Peste 100.000 de homosexuali au fost trimisi in lagare de concentrare pe baza acestui paragraf, si nici macar nu-i stie nimeni. Poate evreii au fost mult mai multi, si poate si tiganii au fost mult mai multi si "politicii" si "antisocialii" au fos mult mai multi, dar cum se zice: "mila mi-e de tine, dar de mine mi se rupe inima".
Macar sa ne amintim de ei. Acum aveti ocazia.
Filmul "Paragraph 175" s-a facut in 2000, de catre Rob Epstein, Jeffrey Friedman. Se poate descarca de pe isohunt iar subtitrarea de pe lwordromania.cabanova.com.
Vizionare placuta.

P.S. Acum vreo 10 ani, poate si mai bine, am vazut o piesa de teatru, eram in Timisoara atunci. Era vorba despre doi barbati gay, deportati, si care erau pusi sa care pietre dintr-un loc in altul. Nu imi amintesc numele piesei, poate ati vazut si voi ceva asemanator?
Si poate stiti si de alte documentare care trebuie sa fie vazute si pentru care am putea poate sa facem o subtitrare?

3 comentarii:

Ana Maria spunea...

Salut. Piesa s-a jucat si la Bucuresti. Se numeste Bent si a fost scrisa de Martin Sherman, daca nu ma-nsel.

rita spunea...

Asa e, saru'mana. Acum imi amintesc, Bent. Mi-a palcut mult, ar fi bine s-o revad.
Multumesc.

rita spunea...

Am gasit si filmul "Bent", facut in 1997, cu Mick Jagger, se poate lua de pe net. Am gasit si subtitrare in romana si am pus subtitrarea pe site, poate aveti si voi chef sa vedeti filmul.
Numai bine.