Ma tot gandesc cum ar tebui s-o luam

Cu 113 semnaturi nu ne putem duce niciunde, nu-i asa?
Tare bine ar fi, dupa parerea mea, sa se intample ceva.
Uite cum privesc eu lucrurile: oamenii de aici ne sunt …. ostili, legile ne sunt … cam la fel. Legea nu se va schimba pana cand depinde de politicieni, iar politicienii nu vor face nimic pentru noi si impotriva “majoritatii”. Adica daca cineva pierde voturi pentru ca ne sustine ( si la momentul de fata asta s-ar intampla ), nu va face nicio miscare.
O schimbare se poate face din interior sau poate fi impusa din afara.
Ca sa impuna cineva o schimbare trebuie sa stie ca nu e ok aici. Ca sa stie ca nu e ok, trebuie sa i-o spunem. Daca e sa spunem, trebuie sa ne sustinem spusele. Cu 113 de semnauri nu poti sustine drepturile unei minoritati, eventual la vreun oarecare muzeu, ca exostism.
Ca sa schimbam ceva din interior…., ce am putea face?
Aparitiile mass-media de acum nu ne sunt in avantaj, cred eu. Vorbesc de marsuri. Nu sunt de acord cu organizarea lor pentru ca nu cred ca oamenii de aici sunt pregatiti pentru asa ceva. Cu siguranta nu sunt pregatiti sa accepte penele si paietele, ori eu, Rita, gay, nu simt ca fac parte din grupul care iese pe strada. Ok, mi se poate reprosa ca as putea sa “ingros” randurile celor ca mine daca as iesi si eu la mars si astfel sa mai fie acolo un om gay fara paiete, dar chiar nu cred ca printr-un evenimen care are loc o data pe an si despre care oamenii si-au format deja o anumita parere se poate schimba ceva in bine. Si atunci ce sa facem?
Dar ar putea fi si altfel de aparitii! Daca ar fi o asociatie, organizatie, orice care ar face niste spoturi din categoria “sa acceptam diversitatea” in cadrul carora pe langa oameni din alte “categorii” sa aparem si noi, care sa aiba niste actiuni mediatizate gen “colectarea deseurilor de carte asociatia …”; " amenajarea unui spatiu verde in localitatea X de carte asociatia …”; participarea la talk-show-uri, mai mult sau mai putin anonim, altele, cine stie cate si mai cate?! Eu cred ca se pot gasi bani pentru asa ceva. Eu cred ca putem gasi sprijin din afara, dar trebuie sa adaptam activitatile lor la specificul si conditiile noastre.
Dar daca ar fi sa se intample toate acestea si altele, cine sa le faca si cu cine?
Avem o petitie care se poate semna cu un nume real sau un pseudonim. In doua saptamani a fost semnata de 113 oameni adunati cu greu, cunostinte, mailuri la asociatii, siteuri, bloguri. E ok, fata de cum a fost, e mai ok. Dar daca ar fi o organizatie, asociatie, orice care s-ar implica si ne-ar cere ajutorul, cati am fi pregatiti sa iesim, chiar si “anonim” ?
Si atunci, de unde trebuie si poate incepe schimbarea?
Nu stiu, copii, eu nu prea mai stiu. Eu simt doar ca pierdem, chiar si daca noi nu vom prinde nimic din tot ce s-ar putea intampla.
Uneori ma intreb daca sa ies in strada si sa-i urlu lumii ca sunt gay. Mi-e frica si uneori nu-i vad rostul, dar stiu ca as putea, ar trebui sa sa fac mai mult, dar ce?
Cine ne va aduna si sub care umbrela? Ne va aduna oare vreodata cineva?
Dar poate cel mai important: vrem sa fim adunati?
Ganduri aiurea, despre mine si acest "noi" care inseamna un blog citit de o mana de oameni si o petitie semnata de 113-ori. ( unde e 10% din 20 de milioane?!, unde sunt cei care participa la mars, care ne sustin, care sunt "out"? Unde suntem noi? )

3 comentarii:

ratusca vesela spunea...

Asta se intampla pentru ca multi din comunitate prefera sa ramana indiferenti; trist, dar adevarat.
Multi se intreaba: ei, si cu ce ma incalzeste pe mine asta?
Nu=si dau seama ca fiecare pas "mic" conteaza.
Putin de la mine, putin de la tine si-asa se castiga teren.
Stiu ce vorbesc pt ca si eu vad ostilitatea in fiecare zi, cu Accept in frunte.
In mare parte, vina apartine Asociatiei sau "lipsa" acesteia din viata noastra, pentru ca nu a stiut sa ne adune si ne-a pierdut pe parcurs.
Ne-am pierdut increderea, ne simtim dispersati si-ai nimanui.

Anonim spunea...

Eu vad solutia in infiintarea a inca unui ONG care sa nu fie musai chitit pe drepturile minoritatilor sexuale, cat pe drepturile oricarei minoritati. Cred ca in felul asta am putea fi si mai vizibili si, asa cum ziceai, ne-am putea implica si in actiuni de natura civica sau eco.
Nici mie faza cu parada si paietele nu mi se pare un castig - parca inadins se marcheaza aceasta diferenta - uite domne, voi, "normalii" sunteti banali, pe cand noi astia gay iesim in fata, sarim in ochi. Lozinca lor pare sa fie "SUNTEM DIFERITI"! Ori eu nu ma simt cu nimic diferita, absolut cu nimic...
Mai spuneam si in alte randuri - faceti fundatie si eu va sprijin. Nu ma pricep la partea legislativa ori economica a chestiunii dar am mai scris proiecte si cereri de finantare - cu aspectul asta (poate neimportant) eu sunt dispusa sa ma implic!
VOI??
Dana

rita spunea...

Salut tuturor,

Imi pare bine ca sunteti aici.
Din pacate eu nu pot face o fundatie pentru simplul motiv ca nu sunt out, nu atat pe cat ar cere treaba aceasta. Poate va veni si timpul acela, dar inca nu imi permit.
Sper sa apara mai repede ceva, vedem. Nu ne dam batute!