Si trebuie sa va zis si acest lucru!

Benedict ne-a "binecuvantat" din nou.
Parlamentul portughez voteaza legalizarea casatoriilor gay si iese dansul sa afirme ca orice lege care permite astfel de casatorii este “un atatc” impotriva diferentelor naturale dintre barbat si femeie! Totusi, e un oarecare progres fata de 2008 cand, vorbind de marile problem ale umanitatii si pericolele la care este ea expusa, considera homosexualitatea o problema la fel de grava precum disparitia padurilor tropicale.
Acum eu nici nu mai stiu ce sa zic. Nu urmaresc discursurile dansului, dar numai la cate boacane stiu eu ca a facut, ma si mir ca…., dar sa nu fim rai. A fost fain si cu islamul si violenta, a fost fain si cu SIDA si prezervativele, in schimb botoseii rosii pe care i-a reintrodus in tinuta papala, sunt de mare ajutor pentru umanitate!
Eu nu stiu. Incerc sa respect puctul de vedere al altora, caci si al meu este diferit, dar mereu caut un strop de logica in ceea ce aud. Poate cineva sa-mi explice si mie?

6 comentarii:

Anonim spunea...

Lasa-l,bre, pe papa Benedict cu ale lui. Nu-l baga in sama.
E o zicere celebra "unde incepe armata se termina logica", zicere pe care o putem parafraza:unde incepe biserica (nu am spus prin asta Dumnezeu) se termina logica.
Sa admitem- casatoriile intre homosexuali, ca si homosexualii, sunt ceva rau-rau-rau de tot. Casatoriile heterosexuale ceva bun-bun-bun de tot. Ok!
Dar daca e un lucru asa bun bun bun de tot pentru umanitate si placut lui Dumnezeu, domnul papa si toti ceilalti domni inalti prelati catolici si ortodocsi (cei care dau ora exacta la popor in materie religioasa) de ce nu se casatoresc? Ca ei sunt "casatoriti" cu Dumnezeu si lui Dumnezeu i-ar placea mai mult castitatea?
Urmand logica asta deducem ca numai castitatea e benefica.
Nu ajungem nicaieri incercand a gasi logica. La urma urmei nici macar viata nu are logica. Singurul ei sens este evolutia. E singura ei logica. Nu involutia, evolutia. Rezista doar cel care evolueaza si isi dezvolta capacitatea de adaptare. Nu cel drept, nu cel corect, nu cel virtuos, nu cel stramb, nu cel misel, nu cel pacatos. Viata nu are pretentii morale, religioase, juridice. Ea are nevoie de indivizi cu ADN viabil si din care in mii, zeci de mii si poate milioane de ani sa apara alti indivizi mai evoluati, mai adaptati decat predecesorii.
Acuma tu vreai ca papa Benedict sau pius al icsulea sau oricare alt papa (si nu doar papa) sa taca?
Fisa postului nu-i permite nici sa taca, nici sa fie logic. Fisa postului il obliga sa spuna ce spune la terfeloage. Fiecare epoca are felul ei de inchizite, de rug si de eretici si vrajitoare care sa fie zvarliti pe ruguri spre deliciul si linistea "drept-credinciosilor" care...si spre a justifica existenta inchizitorilor si adoratia de inchizitori a poporului "drept credincios". (Ca aia cu primul la ridicat piatra se cam uita. Asa cum se uita si aia cu Dumnezeu singurul judecator al faptelor si sufletelor si gandurilor fiecarui om.)
Vaticanul nu e un stat membru al UE asa ca nu se aplica deviza "unitate in diversitate". Si nici macar in statele membre UE nu se aplica. Nediscriminarea e o chestie minunata dar destul de utopica si greu de asimilat de muuulti cetateni ai planetei. De ce? Pentru ca nu constientizeaza conceptul de minoritate. Nu-l asimileaza. Nu neaparat etnica, sexuala, religioasa etc, ci insusi conceptul de minoritate. Daca l-ai lua pe fiecare si l-ai pune sa traiasca destul de mult timp o situatie in care sa fie minoritar si tratat diferit doar pentru asta, pentru ca e minoritar, poate ar intelege. Poate atunci ar realiza ca doar pentru el e el insusi intreg, si pentru toti ceilalti(majoritarii) e doar un minoritar nu el. Sa ajunga un numar ca la auschwitz, sa nu mai fie el ci o eticheta golita de eu si personalitate, sa nu conteze calitatile sale si sa primeze "defectul" ca e minoritar. Dar cati sunt pusi in situatia asta de-a fi anulati si redusi la eticheta? Cati constientizeaza? Cati traiesc asta zi de zi ani in sir si chiar toata viata?
Nu te mai mira de lipsa de logica, ca e doar in aparenta o lipsa de logica. Papa are logica...e ca la eminescu..."eu imi apar...bogatia si resursele si...banul".
Bucura-te ca Dumnezeu e sus si vede! Si Dumnezeu nu bate cu parul!
Iarta-ma ca mi-am permis un asa lung comentariu!
La buna vedere! si Zambeste, maine va fi chiar mai rau!:)))
Indy

rita spunea...

Salut,Indy

Ma bucur ca ai lasat un comentariu atat de lung, ma bucur ca esti aici.
Ce sa faci si cu Rita, are si ea pasarelele ei si intelege mai bine lucrurile in care descopera logica, macar cat de cat. Nu mi se pare ca Vaticanul sau religia, credinta in genere, ar pierde ceva prin acceptarea noastra, poate din contra. Uite ca Spania si Portugalia sunt tari foarte catolice si totusi. Am o prietena calugatita si ma stie si nu are nimic cu mine, niciodata nu mi-a spus un cuvant rau despre noi, din contra. E o chestie sa vezi omul dincolo de un aspect al lui, nu-i asa?
Nasol mi se pare cand oameni mari ies in fata unei multimi si arunca cu vorbe total lipsite de logica. Daca tot au ajuns acolo, macar sa demonstreze ca merita! Dar aceste lucruri nu le decid eu si, Doamne, bine e ca nu e asa, cine stie eu cate greseli as face!

Anonim spunea...

Cand ceva chiar nu are sens, ma dau un pas in spate sau ma asez intr-o rana/dunga sa-mi schimb perspectiva, poate asa voi pricepe...
N-am inteles reactia papei dar dandu-ma un pas in spate stii ce am vazut? Romania, si pe patriarh si ai lui care..... pentru astia nici macar nu existam! Daca, totusi, sunt prinsi la coltu' mic si trebuie sa dea un raspuns referitor la homosexualitate sau doamne-feri casatorii, acesta e unul "ecumenic", adica tot de condamnare, respingere, focurile Gheenei etc.
Pe mine nu ma mai socheaza asta ci alta - Administratia prezidentiala a preluat Secretariatul pentru culte din cauza ca patriarhului nu i-a convenit ca institutia care se ocupa de popii ortodocsi sa fie in continuare la Ministerul culturii. N-ar fi avut el nicio problema daca acel minister era condus de un dreptcredincios ortodox... numai ca acel minister i-a revenit lui Kelemen Hunor - un minoritar si etnic dar, mai ales, religios.
Deci, in Romania e muuult mai aiurea treaba - nici alte minoritati nu-s tolerate de prelati(:D), cu atat mai putin minoritatile sexuale - cat despre casatorii - ehehe drum lung!
Dana

rita spunea...

Hali, Dana

Uite, nu am stiut ca Administratia prezidentiala a preluat popii, dar sa le fie de bine. Hunor si toti ceilalti suspusi nu au decat sa faca ce vor, ei nu prea reprezinta minoritatea in numele caruia lupta ( cred si simt eu ). Scarbita e lumea de politica si de multe altele. Vrea doar sa traiasca, cat mai demn si atat.
Da, e o chestie sa incerci sa te indepartezi, sa vezi lucrurile de sus, sa te privesti chiar pe tine dintr-un elicopter. Doamne, ce n-as da sa stau pe luna si sa pot rade de mine, de toate acestea!
Poate va veni si acest moment.

Ma bucur ca esti aici. Multumesc.

Anonim spunea...

Am gresit!Iertare!
Nu Administratia prezidentiala ci Secretariatul general al guvernului a preluat cultele - nu ca e foarte important, da' nu-i frumos sa induci lumea in eroare!
Toate bune,
Dana

rita spunea...

Asta sa fie singura si cea mai mare greseala.
O zi frumoasa.