a fi feminina!

Imi crescuse parul, deci a trebuit sa merg sa ma tund, ceea ce in cazul meu nu e cine stie ce, caci intru in prima frizerie care imi iese in cale si cer sa ma tunda cu acel aparat care baraie ca naiba la 12 mm.
Ok, asta am facut si de data aceasta, dar am nimerit o doamna care imi spune ca ea nu va face asa ceva! Cica „nu e feminin”!
Mi s-a mai intamplat de cateva ori sa trebuiasca s-o incurajez pe frizerita sa-i dea bataie cu tunsul chiar daca ei i se pare prea scurt, sau sa-i tot repet „mai scurt, va rog...si mai scurt, va rog”, dar sa-mi zica cineva ca nu e feminin, mai rar.
Adica?
Tot mai avem stereotipul conform careia femeile trebuie sa aiba parul lung si impletit ( sau cel putin nu de 12mm – ceea ce pentru mine nu e exagerat ), sa se imbrace in rochii si fuste ( eu nu prea port fusta, dar e ok daca fusta imi permite sa stau jos pe caldaram, de-mi vine, sau alte lucruri „practice” ), sa stea acasa si sa ingrijeasca de camasile si cina sotului si de copii ( ceea ce iarasi e ok, cu conditia sa fie fericita asa. )?
Ea, tantica care ma tundea, imi tot explica ideile ei legate de freza mea si de femei, iar mie imi venea sa-i trantesc femeii in fata ca sunt poate chiar mai mandra ca sunt femeie decat este ea...si mai mult de atat, ca imi plac la nebunie femeile, dar era cu o foarfeca in apropierea urechii mele stangi si zau ca tin la ambele urechi!
(Pana la urma mi-am privit coafura mea "feminina" si tot am rugat-o sa ia masina aia tampita si sa-i dea bataie).
Ideea e ca, habar nu am de ce, dar oamenii ma mai intreaba de ce ma tund atat de scurt? Pentru ca asa ma simt bine, pentru ca nu trebuie sa ma piaptan, nu trebuie sa folosesc uscator de par si imi place cum ma inteapa cand imi bag mana in par. Ce are de-a face acest lucru cu feminitatea?

Un comentariu:

Anonim spunea...

buna mia placut postul tau. acum ceva vreme vroiam o schimbare si mam hotarat sa ma tund scurt, foarte scurt, iam zis maicami ca ma tund, binenteles ca nu ma crezut, si mia zis ca nu sunt sanatoasa. mam tuns singura cu " masina aia care bazaie la 12mm" cand ma vazut maicamea mai sa ii vina rau si mai zis ca sunt puscariasa. o zi nu a vorbit cu mine si nici macar nu sa uitat la mine, ma evitat. sincer nu intelegeaam care e marea problema de a avea parul atat de scurt. in fine pana la urma ia trecut, zilele astea iam zis ca mia crescut parul si ca ar trebuii sa ma mai tund, iti dai seama ca a sarit ca arsa sa nu ma mai tund asa.