prin tari straine

Mi-am aruncat eu un ochi pe la vecini si asa am aflat de scandalul din Ungaria cu privire la Festivalul LGBT, 2008.
Cica totul a inceput deja cu afisele facute pentru eveniment! Pe ele puteti vedea trei copiii si textul: “ Copil fiind, ai luptat si pentru lucruri pe care nu le intelegeai. Acum e vorba de tine. Trebuie sa lupti pentru tine!”
Scandal si pareri impartite: unii cred ca organizatorii nu ar fi trebuit sa amestece copiii in toata treaba aceasta, altii, din contra, considera ca e foarte potrivit, afisul sugereaza ca trebuie sa luptam pentru drepturile noastre asa cum lupta copiii pentru adevarul lor, dar si faptul ca ei sunt mai deschisi decat adultii. Si exista pareri ( si chestia asta nu am inteles-o ) dupa care, acesti copiii, cand vor ajunge oameni maturi, se vor rusina pentru faptul ca au aparut pe un astfel de afis, facand reclama la un astfel de eveniment!
Pai chiar asa?! Adica, se poate intampla ca peste 10-15 ani sa mai fie “o rusine” ca esti homosexual? Nasoala perspectiva!
Repede s-a mai facut un afis ( acesta este o varianta “mai hetero”, dar s-a publicat doar pe internet ) pe care se vede o fetita avand in brate o hartie mai mototolita, iar pe hartie desenata o alta fetita si textul: “Viki este cea mai frumoasa fetita din clasa noastra. Toti baietii vor sa se casatoreasca cu ea! Si eu. Mama zice ca nu este o problema, ea ma iubeste oricum.” ( Hai ca mie mi-a placut!)
Si dupa ce organizatorii au trecut de faza cu afisele, au aparut alte probleme, de data aceasta cu Instectoratul de Politie, care s-a legat de parada, cum ca “ar impiedica circulatia”. Aceasta problema s-a rezolvat totusi repede ( in decursul aceleiasi zile ) asa ca, intre 02 – 06 iulie, la Budapesta, va avea loc Festivalul LGBT si in 05.06 si parada traditionala. Bine baieti!

Dar pe mine chestia asta cu rusinea, m-a dat gata.
Sunt eu naiva de cred ca urmatoarea generatie nu va mai considera homosexualitatea drept o rusine? Hai ca nu zic, ca in 10-20 de ani totul va fi ok. Sper doar sa nu se mai puna problema rusinii! Sunt chiar naiva la faza aceasta?

Un comentariu:

Anonim spunea...

rusine?...ce urat este uratul cand are pretentia de a fi frumos...rusine sa le fie celor ce nu inteleg k drepturile trebuie respectate indiferent daca le convine ori nu...rusine sa le fie k nu isi pot depasi granitzele mintii ,rusine sa le fie k au prejudecai de care nu pot scapa...si nici nu vor...simplu si la obiect...

n'are rost frate!!

uka.